فیلم | موزیک | عکس | SMS

فیلم | موزیک | عکس | SMS

سرگرمی برای شما | Fun4you.ir
فیلم | موزیک | عکس | SMS

فیلم | موزیک | عکس | SMS

سرگرمی برای شما | Fun4you.ir

مروری بر مد های سال 1395


هر سال اتفاق های جدیدی در حوزه مد می افتد. البته این تنوع هم یک جایی کم می آورد و زیاد پیش می آید که لباس های 50 سال پیش دوباره مد شوند. در اینجا چند نمونه از پر استفاده ترین مدهای امسال را آورده ایم.

Keep Calm

موج مانتوهای پشت نوشته دار تقریبا از همان شروع سال راه افتاد. Keep calm عبارتی بود که هنگام قدم زدن در خیابان ها حتما به چشم می خورد و می توان آن را آمده از فضای مجازی دانست. این عبارت در لندن 1939 مطرح شد و شعار دولتی بود. آلمان ها مرتب لندن را بمباران می کردند و دولت انگلیس شعار keep calm را مطرح کرد تا به مردم بگوید که آرام باشید. بمباران ادامه دارد و شما دنبال زندگی خودتان باشید. خیلی خودتان را اسیر این تحولات اضطراب آور نکنید.

 
 سال 95 چه تیپ هایی مد بودند؟
   
طرح بری بری و ارتشی

در سال های 1920 کسانی که بارونی درست می کردند و آستر بارونی های شان پارچه های چهارخونه بود، بعدها به بری بری منصوب شدند. وقتی مردم استقبال کردند شال و کیف و ... هم از آن طرح زدند. این طرح ها برای اسکاتلند است و در آنجا این رنگ های زمینه برای طبقات مختلف جامعه فرق می کند. موج لباس هایی با طرح ارتشی هم از آن طرح هایی بود که دختر و پسر نداشت و توانست ویترین همه مغازه ها را سبز و کرم کند.
 
مدل موی خامه ای

مدل موی مردانه از آن موج هایی بود که همیشه به یکی از بحث برانگیرترین مدها تبدیل می شد. مدل خامه ای که سال گذشته بورس شده در واقع یک مد ارتشی بود. به دلیل این که در میادین جنگ دسترسی به آب مشکل بود، سربازان نمی توانستند مرتب حمام کنند. آنها موهای شان را کوتاه می کردند و چون قسمتی از مو زیر کلاه می ماند و آن قسمت پنهان بود، فقط قسمتی را که بیرون از کلاه بود، کوتاه می کردند. بعد که سربازی شان تمام شد، همان مدل مو را ادامه دادند و مد شد.
 
کفش های خاص

کفش های سوپراستار، کفش های آدیداس سه خطی است که هر طرف کفش سه خط دارد. این کفش ها را آدیداس ده ها سال قبل تولید کرد و دوباره به آن بازگشت کرده. کفش های کتانی هم همین طور، مال 100 سال پیش است و اولین بار از چین آمد. یک جنسی مثل متقال بود که دوباره مد شده و بازگشت به قدیم است. همه اینها برای متفاوت بودن است.
 
 سال 95 چه تیپ هایی مد بودند؟
 
شلوار فاق بلند

شلوار بگی از زندان مد شد؛ برای این که در زندان ها حق نداشتند کمربند داشته باشند، شلوارهای شان معمولا از کمرشان می آمد پایین تر و آویزان بود. به خاطر همین مثلا فاق شلوار تا زانو می رسد. بعدا این افراد از زندان که بیرون می آمدند همان شلوارها را با همان شکل می پوشیدند. زندان رفتن هم شده بود یک جنبه تفاخر؛ مثلا یک جوان شانزده ساله با قدر 170 سانتیمتر شلوار جین یک آدم 190 سانتیمتری با دو برابر سن و وزن خودش را می خرید و آن را آویزان می کرد.
 
کلاه Cap

1860 در فرانسه نظامی هایشان کلاه کپی داشتند، منتها کلاه هایشان چهارگوش بود. وقتی که لاتکس به دست آمد، توانستند کلاه های گرد درست کنند. قبلا نمی توانستند. بعد کلاه گرد مد شد. در نیویورک تیم بیسبال یانکی کلاه کپ سرش می گذارد. در قسمت جلوی کلاه هم NY نوشته بود که منظور «نیویورک» بود. تیم یانکی در نیویورک بود و اولین بار اینها این آرم را روی کلاه شان گذاشتند. یک عده از این فرصت استفاده کردند و ماه تولدشان را یا شهرشان را روی کلاه نوشتند.

عینک شهرزاد و مرغ آمین

سال قبل سریال شهرزاد مدهای مختلف زیادی مطرح کرد. تب گردنبند مرغ آمین یکی از این مدها بود که توانست از یک سکانس عاشقانه در این سریال جایش را خیلی زود در ویترین هر جواهرفروشی باز کند. این تب آن قدر زیاد بود که حتی جنس های تقلبی اش هم خیلی زود پر شد و برای آنهایی که هزینه کردن برای شان سخت بود، فیک آن را می خریدند یا کادو می دادند.
 
سال 95 چه تیپ هایی مد بودند؟

جواهرات فانتزی

امسال برای زیورآلاتی مانند طلا یکی از سال های جالب و عجیب بود. موج گالری های طلا که محصول های گرم پایینی با شکل های خارج از مرسوم همیشه را تولید و فروش می کردند. محصولات و زیورآلات یا سنتی بودند و طرح های اسلیمی داشتند یا شبیه نقاشی های فانتزی شده بودند و خلاقیت در اجرا و ایده شان زیاد شده بودند. موجی که بیشتر تولیدات آن نهایتا تا دو گرم بودند و همین باعث شد استقبال خوبی از آن شود و خیلی از گالری های طلا را در فضای مجازی پیش مردم شناخته تر کند.

پیراهن های پشت بلند و نوشته دار

تقریبا در ویترین هر بوتیک مردانه ای یا لباسی دیده می شد که پشت آن بلندتر از جلوی آن بود یا پیراهن مردانه ای چهار خانه که عدد 88 روی آن نوشته باشد. این موج هم تقریبا همزمان با همان مانتوهای پشت نویسی شده وارد شد و خیلی زود به لباس های زنانه هم سرایت کرد. تی شرت هایی با دو هشت پشت شان که مخفف همان Hiel Hitler یا همان سلام هیتلر است و از آنجایی که H حرف هشتم انگلیسی است، این عدد به عنوان نماد نازی ها معروف است.

ریش داعشی

موضوع از جایی شروع شد که مدل ریش عجیب و بلندی همه گیر شد که چهره های داعشی را در ذهن مردم تداعی می کرد. آن قدر که دیگر چهره های معروف تری مانند سعید معروف یا سیروان خسروی هم به نظر پیرو همین مد بین مردم شناخته شدند. وقتی روس ها به افغانستان حمله کردند، مردم بومی افغانستان به نیروهای روس حمله می کردند. برای همین به روس ها توصیه شد که برای این که مورد حمله قرار نگیرند، ریش بلند بگذارند و چیزی دور گردن شان بیندازند.
 
سال 95 چه تیپ هایی مد بودند؟

عینک های فریم دار

عینک تب دیگری بود که به دنبال سریال شهرزاد ایجاد شد. البته عینک با فریم خاص چند سالی می شود که مطرح است اما عینک مصطفی زمانی توانست آن قدر در جامعه زیاد شود که خیلی از غیرعینکی ها را وسوسه کند تا با شیشه های معمولی هم که شده آن را بزنند. رامبد جوان هم یکی از آن چهره هایی بود که با عینکی که در هر شیشه اش فریم متفاوتی داشت؛ یک شیشه گرد و یک شیشه مستطیل که باعث شد هم واکنش های متفاوتی از مردم بگیرد هم مد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد