فیلم | موزیک | عکس | SMS

فیلم | موزیک | عکس | SMS

سرگرمی برای شما | Fun4you.ir
فیلم | موزیک | عکس | SMS

فیلم | موزیک | عکس | SMS

سرگرمی برای شما | Fun4you.ir

دربی پایتخت/بازی پرسپولیس استقلال

 fun4u90.blogsky.com

 

   

 

بقیه در ادامه مطلب 

 

 

 

   

 

  

 

 

 

  

 

  

 

  

تیم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تهران عصر پنجشنبه هفته جاری، هفتاد و چهارمین رویارویی تاریخ خود را برگزار خواهند کرد.

 

دو تیم سرخ آبی پایتخت تاکنون 25 بار در فصل زمستان به مصاف هم رفته اند که حاصل این دیدارها، 7 برتری برای استقلال، 4 پیروزی برای پرسپولیس و 14 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

 

* در هفتاد و سه دیدار گذشته، 87 بازیکن دو تیم موفق به گلزنی شدند که سهم استقلال 43 بازیکن و سهم پرسپولیس 44 بازیکن است.

 

* در تیم استقلال علی جباری و غلامحسین مظلومی هر کدام با 5گل، عباس مژدهی و فرهاد مجیدی هر کدام 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوی، صادق ورمزیار، آرش برهانی و مجتبی جباری هر کدام با 3 گل به ترتیب در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.

 

در تیم پرسپولیس تهران نیز مرحوم صفر ایرانپاک با 7 گل، حسین کلانی 6 گل، همایون بهزادی و مهدی هاشمی نسب هر کدام با 4گل و فرشاد پیوس و هادی نوروزی هر کدام با 3 گل، گلزنان برتر پرسپولیس به استقلال محسوب می شوند.

 

* غلامرضا فتح آبادی ، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب از بازیکنانی هستند که در هر دو تیم بازی کردند و موفق به گلزنی شدند.

 

همچنین فتح آبادی 2 گل به پرسپولیس و یک گل به استقلال، بیانی 2 گل به استقلال ویک گل به پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب وقتی درتیم پرسپولیس بود 4 گل به استقلال زد و زمانی که عضو تیم استقلال بود یک گل برای این تیم به ثمررساند.

 

* تیم های استقلال و پرسپولیس از فروردین ماه سال 1347 که نخستین دیدارخود را برگزار کردند تا به حال در مجموع 73 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که در مجموع تیم استقلال در 24 بازی و پرسپولیس در 18دیدار برنده شدند و 31 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

 

* پرگل ترین دیدار این دو تیم ؛ شهرآورد 16 شهریور 1352 است که با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید.

 

* در طول 44 سال گذشته، دیدارهای چهارم، ششم و سی و هشتم دو دیدار ناتمام ماند که فدراسیون فوتبال هر سه دیدار را به سود تیم استقلال اعلام کرد.

 

* تاکنون 150گل در هفتاد و سه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شده است که سهم استقلال با 79 گل و سهم پرسپولیس با 71 گل درصد است.

 

* تنها دیدار سی ام دو تیم که در روز 19 اسفندماه سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز میدان بود که پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

 

* از نظر سرعت در زدن گل، تیم استقلال رکورد دار است. علی سامره در دیدارپنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، رضا عادل خانی و داود سید عباسی به ترتیب در شهرآوردهای یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و امید روانخواه دردقیقه چهارم دیدار شصت و چهارم برای استقلال تهران گل زدند، حسین کلانی مهاجم سرخ پوشان در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیسی ها گلزنی کرد.

 

* تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی رکورد دار این دیدارهاست. مازیار زارع در دقیقه 4+90 دیدار شصت و ششم گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

 

همچنین صفر ایرانپاک در دیدار هفتم ، حسین کلانی در دیدار هشتم و همایون بهزادی در شهرآورد دوازدهم در دقیقه 90 بازی برای تیم پرسپولیس گلزنی کردند . پیروز قربانی مدافع استقلال نیز در دقیقه 2+90 در دیدار پنجاه و هشتم گل پیروزی بخش آبی پوشان را به ثمر رساند.

 

* تیم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا دیدار چهل و نهم در نهم دیماه 1379 در هشت دیدار متوالی موفق به شکست پرسپولیس نشد.

 

آبی پوشان نیز در پنج دیدار اخیر خود که با هدایت پرویز مظلومی برگزار شد به رکورد چهار پیروزی و یک تساوی دست یافتند تا نام خود را در تاریخ ثبت کنند.

 

* شش دیدار سرخ آبی پایتخت (بازی 62 تا 67) با نتیجه مشابه یک بر یک به پایان رسید.

 

این دو تیم همچنین هفت بار در بهمن ماه به دیدار هم رفته اند که تیم استقلال یک بار، پرسپولیس دو بار و چهار دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 

  

  

 

 

 

      

      

کلمات کلیدی:دربی۷۴+دربی+پرسپولیس+استقلال+عکس دربی+عکس پرسپولیس+عکس استفلال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد